FAQ

Ofte stilte spørsmål

Det varierer på størrelse og lokasjon. Sjekk prisen ved å gå inn på valgt lagerstørrelse.
Nei, hos oss trenger du ikke betale depositum.
Når du inngår leieavtale hos oss velger du samtidig betalingsmåte. Dette trekkes deretter automatisk ihht. avtale.

Du sier opp lageret ved å logge inn på www.greenstarstorage.no. Trykk på de tre prikkene under handlinger og velg «flytt ut dato». Merk. Lageret kan ikke sies opp i mobilapp.

Ja, dette gjør du på «min side»

Det er alarm og videoovervåkning tilknyttet alarmsentralen

Nei, du låser opp lageret ditt ved bruk av mobilapplikasjon

Nei, for privatkunder er prisen du får oppgitt prisen du betaler. For mva registrerte bedrifter kan det tilkomme mva. Hos oss er det heller ingen oppstartsavgift.

Du kan leie så lenge du ønsker. Ved bestilling betaler man for antall dager igjen av nåværende måned i tillegg til neste kalender måned. Så i praksis er korteste leietid 1mnd + noen dager. Det er ingen øvre grense på hvor lenge du kan leie.

Du trenger norsk BankID for å logge inn og identifisere deg, og deretter må du registrere godkjent betalingsmåte. Du vil også trenge en smarttelefon som vil fungere som nøkkel.

Du er selv ansvarlig for å forsikre dine eiendeler. Mange innboforsikringer dekker innhold på eksterne lager. Ta kontakt med ditt forsikringsselskap og undersøk om dine ting allerede er forsikret, eller tegn en ny forsikring hos ditt forsikringsselskap om nødvendig.

Lager leier du ved å gå inn på www.greenstarstorage.no og selv booke et lager. Det er ikke mulig å leie igjennom telefon, e-post eller oppmøte.

Ja, via mobilapplikasjon kan du dele tilgang med de du måtte ønske. Øverst i høyre hjørne inne på lås-app vil du se det står «del tilgang». Trykk der og følg instruksjoner.

Dette vil variere mellom lokasjoner da det er ulik brannklassifisering. Men generelt skal man ikke lagre ting som sjenerer andre leietakere ved f.eks lukt,- og ei heller lagre ting som er brannfarlig. Alle gjenstander skal tømmes for flytende veske før lagring.

Alle våre lokaler er tempererte.

Ja, i utgangspunktet kan du det, gitt at vi har størrelsen du ønsker ledig. Ta kontakt med oss på epost med dine ønsker.

Åpne mobilapplikasjonen du har lastet ned. Skru på posisjon, bluetooth og mobildata på din mobiltelefon. Gi appen tilgang til dette om nødvendig. Inne i app,-Trykk på ikonet du ønsker åpnet.

Rull ned porten og dytt sluttstykke til høyre. Merk. Alle lagerenheter må fysisk låses. De låses ikke automatisk når porten lukkes. Dette er pga. sikkerhet og at ingen skal kunne låse seg selv inne.

Når du bestilte ditt lager fikk du en sms med en link til app. Dersom du ikke har mottatt denne eller engangskode kan du sjekke om den ligger i «søppel filteret» på dine SMS`er. Alternativt kan du laste den ned direkte fra der du handler mobilapplikasjoner. Appen heter «Storage Smart Entry by Nokè» og er levert av «Noke LLC». Appen er gratis.

Mobiltelefonen din må ha mobildata, posisjonsdata og bluetooth skrudd på for å virke. App må også ha tillatelse til å bruke dette. Videre kan enkle softwarefeil løses ved å logge ut og inn av app. Er det fortsatt feil, så forsøk å skru telefonen din av og på. Om du fortsatt opplever problemer, ta kontakt med oss.

Nei, kun de du eventuelt har gitt tilgang selv. Green Star Storage har mulighet til å åpne din lagerenhet ved nødstilfeller. Men dersom det blir gjort vil du få et varsel på din telefon, som sier at det har blitt foretatt en «Emergency opening», og vi vil ta kontakt med deg. Det vil aldri være mulig for noen å åpne ditt lager uten at du vet om det.

Dessverre har vi ingen andre løsninger enn norsk BankID foreløpig.

Ja. Rulleporten holder du åpen ved å sette en pappeske eller annet foran sensor. Sensoren sitter ca 20cm over bakkenivå i portåpning. Porten vil holde seg åpen så lenge sensoren merker at det er noe i portåpningen.

Rulleporten har en luftpute under seg som registrerer dersom det er noe hinder i veien. Dersom porten forsøker å lukke seg, men oppdager hindring 3 ganger på rad, vil den gå i nødmodus og låse seg i en åpen posisjon. Dersom dette skjer så ring oss eller send melding til tlf 95049852, og forklar problemet. Vi vil da kunne overstyre dette og lukke porten.

HAR DU ET SPØRSMÅL?