FAQ

Ofte stilte spørsmål

Hvor mye koster det å leie lager?
Det varierer på størrelse og lokasjon. Sjekk prisen ved å gå inn på valgt lagerstørrelse.
Må jeg betale depositum?
Nei, hos oss trenger du ikke betale depositum.
Hvordan betaler jeg?
Når du inngår leieavtale hos oss velger du samtidig betalingsmåte. Dette trekkes deretter automatisk ihht. avtale.
Hvordan avslutter jeg leieavtalen?

Du sier opp lageret ved å logge inn på www.greenstarstorage.no. Trykk på de tre prikkene under handlinger og velg «flytt ut dato». Merk. Lageret kan ikke sies opp i mobilapp.

Kan jeg bytte betalingsmåte?
Ja, dette gjør du på «min side»
Hvordan sikkerhet er det på anleggene?

Det er alarm og videoovervåkning tilknyttet alarmsentralen

Trenger jeg hengelås?
Nei, du låser opp lageret ditt ved bruk av mobilapplikasjon
Er det noen skjulte ekstra kostnader?

Nei, for privatkunder er prisen du får oppgitt prisen du betaler. For mva registrerte bedrifter kan det tilkomme mva. Hos oss er det heller ingen oppstartsavgift.

Hvor kort og hvor lenge kan jeg leie?

Du kan leie så lenge du ønsker. Ved bestilling betaler man for antall dager igjen av nåværende måned i tillegg til neste kalender måned. Så i praksis er korteste leietid 1mnd + noen dager. Det er ingen øvre grense på hvor lenge du kan leie.

Hva trenger jeg for å bli kunde?

Du trenger norsk BankID for å logge inn og identifisere deg, og deretter må du registrere godkjent betalingsmåte. Du vil også trenge en smarttelefon som vil fungere som nøkkel.

Hvordan forsikrer jeg innholdet i min lagerbod?
Du er selv ansvarlig for å forsikre dine eiendeler. Mange innboforsikringer dekker innhold på eksterne lager. Ta kontakt med ditt forsikringsselskap og undersøk om dine ting allerede er forsikret, eller tegn en ny forsikring hos ditt forsikringsselskap om nødvendig.
Hvor og hvordan kan jeg leie lager?

Lager leier du ved å gå inn på www.greenstarstorage.no og selv booke et lager. Det er ikke mulig å leie igjennom telefon, e-post eller oppmøte.

Kan jeg dele lageret med andre?

Ja, via mobilapplikasjon kan du dele tilgang med de du måtte ønske. Øverst i høyre hjørne inne på lås-app vil du se det står «del tilgang». Trykk der og følg instruksjoner.

Hva kan man ikke lagre?
Dette vil variere mellom lokasjoner da det er ulik brannklassifisering. Men generelt skal man ikke lagre ting som sjenerer andre leietakere ved f.eks lukt,- og ei heller lagre ting som er brannfarlig. Alle gjenstander skal tømmes for flytende veske før lagring.
Er lageret oppvarmet?

Alle våre lokaler er tempererte.

Kan jeg bytte lagerbod

Ja, i utgangspunktet kan du det, gitt at vi har størrelsen du ønsker ledig. Ta kontakt med oss på epost med dine ønsker.

Hva er prosedyren for å komme inn på mitt lager?

Åpne mobilapplikasjonen du har lastet ned. Skru på posisjon, bluetooth og mobildata på din mobiltelefon. Gi appen tilgang til dette om nødvendig. Inne i app,-Trykk på ikonet du ønsker åpnet.

Hva er prosedyren for å komme ut av mitt lager?

Rull ned porten og dytt sluttstykke til høyre. Merk. Alle lagerenheter må fysisk låses. De låses ikke automatisk når porten lukkes. Dette er pga. sikkerhet og at ingen skal kunne låse seg selv inne.

Hvilken app skal jeg bruke?

Når du bestilte ditt lager fikk du en sms med en link til app. Dersom du ikke har mottatt denne eller engangskode kan du sjekke om den ligger i «søppel filteret» på dine SMS`er. Alternativt kan du laste den ned direkte fra der du handler mobilapplikasjoner. Appen heter «Storage Smart Entry by Nokè» og er levert av «Noke LLC». Appen er gratis.

Jeg kommer ikke inn, hva er galt?

Mobiltelefonen din må ha mobildata, posisjonsdata og bluetooth skrudd på for å virke. App må også ha tillatelse til å bruke dette. Videre kan enkle softwarefeil løses ved å logge ut og inn av app. Er det fortsatt feil, så forsøk å skru telefonen din av og på. Om du fortsatt opplever problemer, ta kontakt med oss.

Har andre tilgang til mitt lager?

Nei, kun de du eventuelt har gitt tilgang selv. Green Star Storage har mulighet til å åpne din lagerenhet ved nødstilfeller. Men dersom det blir gjort vil du få et varsel på din telefon, som sier at det har blitt foretatt en «Emergency opening», og vi vil ta kontakt med deg. Det vil aldri være mulig for noen å åpne ditt lager uten at du vet om det.

Jeg har ikke norsk BankID, hvordan blir jeg kunde da?

Dessverre har vi ingen andre løsninger enn norsk BankID foreløpig.

Kan rulleporten holdes åpen?

Ja. Rulleporten holder du åpen ved å sette en pappeske eller annet foran sensor. Sensoren sitter ca 20cm over bakkenivå i portåpning. Porten vil holde seg åpen så lenge sensoren merker at det er noe i portåpningen.

Hva gjør jeg når rulleporten ikke lukker seg?

Rulleporten har en luftpute under seg som registrerer dersom det er noe hinder i veien. Dersom porten forsøker å lukke seg, men oppdager hindring 3 ganger på rad, vil den gå i nødmodus og låse seg i en åpen posisjon. Dersom dette skjer så ring oss eller send melding til tlf 95049852, og forklar problemet. Vi vil da kunne overstyre dette og lukke porten.

HAR DU ET SPØRSMÅL?


Send oss en melding